Moj internet dnevnik
Marija Lugarić
Blog
srijeda, studeni 14, 2007
Ovako je to jučer izgledalo u Zadru:



A o istom događaju možete pogledati ovdje i ovdje

Dosta se na ovom blogu raspravljalo o načinu vođenja kampanje. Početkom kolovoza napisala sam post Program ili dojam. U tom postu sam iznijela svoja promišljanja temeljem (tada prezentiranog) istraživanja Agencije Promocija Plus:
"...je rečeno da pri donošenju odluke za koga će glasovati na građane najviše utječe program (48,2 posto), zatim osobnost političara (30,2 posto), a predizborna kampanja utječe na svega njih 8,8 posto."
Tada sam ustvrdila:
"Ti posljednji podaci su meni relativna novost (ili ja do sada nisam dobro iščitavala rezultate ili ovo nije dovoljno precizno preneseno). Znala sam da kampanja može malo utjecati, svega nekoliko postotaka; znala sam da je i osobnost političara full bitna i često odlučujuća, ali nikako mi ne ide u glavu (iako bi to bilo super i idealno zapravo) da većina odlučuje temeljem programa.

Do sada sam nekako mislila da, iako većina priča o programima, mi, kao birači, zapravo odlučujemo više temeljem emocija i dojma i, zapravo, površno. Osobno svakako spadam u one koje inzistiraju na programima i bila sam od onih koja je inzistirala da SDP rano izađe sa svojim strategijskim odrednicama oko kojih treba provesti javnu raspravu pa onda iz toga derivirati program... Ali sam to nekako smatrala poslom na kojega još moramo navikavati naše birače.

Sad ispada da sam bila u krivu (fala nebesima!) i da birači u većini odlučuju upravo temeljem programa."

Jasno mi je da se desetak dana do izbora (a i u samoj formalnoj kampanji) najmanje priča o programima - kampanje zapravo funkcioniraju po principu lijevka - poruka se, kako se dan D bliži, sužava od programa prema kratkim porukama. I tako stvari funkcioniraju i u teoriji kampanja, ali i u praksama demokratskoga svijeta. Ali (uvijek taj ali...) - u praksama demokratskog svijeta jest da se programi objavljuju godinu dana do 6 mjeseci prije izbora (a taj smo princip i mi iz SDP-a slijedili) jer (uvažavajući pravilo lijevka) se zna da se u kampanji neće moći detaljno pričati o programima. I sve bi (po tom principu) u RH bilo OK da nije činjenice da su stranke masovno (uz rijetke izuzetke u koje i mi spadamo) svoje programe predstavljale tek početkom formalne kampanje.  

I zar nas onda čudi kampanja kakva jest? Zar nas onda čude ovakve, ovakve, ovakve ili ovakve stvari? 

I ponavljam svoje pitanje iz kolovoza: temeljem čega vi odlučujete za koga glasati? Ali, onako iskreno... Iščitavate li programe stranaka ili odluku donosite temeljem dojma i emotivno?
marijalugaric @ 13:32 |Komentiraj | Komentari: 56 | Prikaži komentare
Put ka sreći
Nema prevare, nema predaje
Pollitika
pollitika
Arhiva
« » tra 2018
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Brojač posjeta
320275
Trenutno:
 
Index.hr
Nema zapisa.